
Bemutatkozás
Tóparti Pedagógia Szakszolgálat
A Tóparti Pedagógiai Szakszolgálat célja a 0-3 (-5) éves korú, eltérő fejlődésű gyermekek egyéni és kiscsoportos fejlesztése, speciális terápiák, szülő-tanácsadás biztosítása családközpontú szemlélet és gyakorlat keretében. Az ország egész területéről fogadjuk a családokat.
A Tóparti Pedagógiai Szakszolgálat szolgáltatásait az illetékes szakértői bizottság – megyei illetve országos illetékességű – érvényes szakértői véleménye alapján, a KORAI FEJLESZTÉSRE ÉS GONDOZÁSRA KIJELÖLT sajátos nevelés igényű gyermekek és szüleik vehetik igénybe, akik még nem vesznek részt óvodai nevelésben. A különleges bánásmódnak megfelelő ellátást a lakóhely szerinti szakértői bizottság szakértői véleményében foglaltak szerint tudjuk biztosítani. A szolgáltatások igénybevétele térítésmentes, az utazáshoz költségtérítés igényelhető.
A fejlesztés, terápia megvalósulhat egyéni és csoportos foglalkozás keretében. A fejlesztő és terápiás korai fejlesztő foglalkozások a szülő bevonásával és részvételével valósulnak meg. Ez a szülő szakember együttműködés nélkülözhetetlen a gyermekek optimális fejlődése érdekében.
Az intézmény korszerű eszközökkel és a szakemberek hatékony módszerekkel biztosítják a korai fejlesztést. Intézményünk komplex és magas színvonalú szolgáltatásokkal, családbarát és akadálymentes környezetben várja a családokat. A nálunk töltött időt kellemesebbé teszi a gyermekjátszó, a baba-mama szoba pelenkázóval, a teakonyha ételmelegítési lehetőséggel. Személyes tárgyai elhelyezését a zárható öltözőszekrények és babakocsi-tároló biztosítja.
Bejelentkezéseket a korai fejlesztésre és gondozásra a szakszolgalat@toparti.hu email címre várjuk.
Deák Csaba
ügyvezető
Az intézmény elérhetőségei
Tóparti Pedagógiai Szakszolgálat
- 2484 Gárdony, Tópart utca 17.
- +36 30 426 9094
- szakszolgalat@toparti.hu
- Nyitva tartás: Hétfő - Péntek: 8:00 - 16:00
Tisztelt Érdeklődő!
Kérjük, hogy Freemail levelező rendszerből ne küldjenek e-mailt számunkra. A Microsoft levelező rendszerei már nem támogatják azt a hitelesítési eljárást, amit a Freemail levelező szerverei megpróbálnak elvégezni, ezért az innen kapott leveleket ugyan megkapjuk, de arra válaszolni nem áll módunkban. [*Technikai tanácsok ingyenes e-mail fiókok kezeléséhez →]
Megközelítés autóbusszal érkezőknek
Autóbusszal közlekedők a Csutora étterem megállóhelynél szálljanak le.
Térképrészlet: https://goo.gl/maps/JU5WciFrgaz
Megközelítés vonattal érkezőknek
Vonattal közlekedőknek Agárd állomáson kell leszállni, és Székesfehérvár irányába 10 perc sétával megközelíthető az intézmény.
Térképrészlet: https://goo.gl/maps/btgvca2fdPR2
Megközelítés gépkocsival érkezőknek
A gépkocsival közlekedőknek Velencei Vízi Sportiskola tábla jelzi a haladási irányt. Az intézmény területén belül lehetőség van ingyenes parkolásra.
Térképrészlet: https://goo.gl/maps/z94D4fs9VcR2
Szolgáltatásaink
Tóparti Pedagógiai Szakszolgálat
Komplex gyógypedagógiai fejlesztés és tanácsadás
A gyógypedagógiai fejlesztés és tanácsadás során a gyógypedagógus megismerve a gyermek fejlődési profilját, a gyermek erősségeire alapozva segíti a megkésett területek fejlődését. A fejlesztés ambuláns rendszerben történik, melynek célja egyrészt a fejlődés elősegítése, másrészt, hogy a gyermek mindennapi, otthoni helyzetekben a fejlesztés lehetőségeinek kialakításához mintát nyújtsunk, és azokat a szülőkkel történő konzultáció során a mindennapi élet helyzeteire vonatkoztassuk. Nagy hangsúlyt fektetünk a fejlesztésekhez kapcsolódó, szülővel folytatott beszélgetésekre.
A gyógypedagógiai fejlesztés területei:
→ kognitív-gondolkodási terület (pl. észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás)
→ finom-és nagymozgás
→ kommunikáció
→ szociális-érzelmi terület
→ önkiszolgálás, önállóság.
A komplex gyógypedagógiai fejlesztés történhet egyéni és kiscsoportos formában. Amennyiben a gyermek szociális fejlődése és életkora lehetővé vagy szükségessé teszi, kiscsoportos fejlesztésben részesül. A gyógypedagógiai segítségnyújtás mellett törekszünk a gyermekek közösséghez történő hozzászoktatásának szakmai támogatására és a szülőkkel segítő kapcsolat kialakítására.
Látásnevelés – tiflopedagógiai ellátás
A korai fejlesztéshez kapcsolódó tiflopedagógiai fejlesztést, látásnevelést, a megyei szakszolgálatok, illetve a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Látásvizsgáló, Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézmény szakértői véleménye szerint vehetik igénybe intézményünkben, látássérült gyermekek és szüleik.
A korai életkorban történő látásvizsgálat a látás fejlesztését célozza meg. Azokat a működő funkciókat kívánja feltérképezni, a csecsemő, kisgyermek mit és milyen módon észlel.
A látásfejlesztést befolyásolják:
→ a vizuális képességek
→ látóélesség, látótér, szemmozgások, agyi funkciók, fény-és színérzékelés
→ a személyiségjegyek (kogníció, szenzoros integráció, motiváció, testi felépítés)
→ környezeti tényezők (szín, kontraszt, idő, tér, megvilágítás)
→ éberségi állapot
→ kommunikáció
→ gyógyszerek, betegségek
→ társuló sérülések
Bármely életkorban a legfőbb cél a láthatóság biztosításával a meglévő látás maximális használatának megtanítása. Csecsemő és kisgyermekkorban látásstimulációval célunk a meglévő vizuális rendszert életre kelteni, valamint a vizuális alapú keresést és figyelmet elősegíteni. A Látásnevelés során a fejlesztés célja a mindennapi életben való önállóság és a közösségi beilleszkedés elősegítése. Vak gyermekeknél kiemelten fontos a hallás, tapintás, szaglás, mozgás és tájékozódás fejlesztése. Aliglátó gyermekeknél az érzékszervi kompenzáció (tapintó-halló vagy látó-halló életmód) kialakítása, valamint a látásmaradvány lehetőségekhez mérten való fejlesztése a cél. Gyengénlátó gyermekeknél a látásfejlesztése optikai eszközökkel, egyéni megvilágítással történik, mellette pedig fontos a helyes testtartás és munkakörnyezet kialakítása, a hallási és tapintási érzékelés bevonása, valamint a vizuális élmények tudatos gazdagítása. Halmozottan sérült, látássérült gyermekek esetében a társuló sérülésekhez illeszkedő komplex gyógypedagógiai módszerek alkalmazása szükséges.
Konduktív pedagógia
A konduktív pedagógia Pető András által kidolgozott komplex pedagógiai módszer, amely elsősorban központi idegrendszeri sérülések helyreállítását szolgálja. Megkésett mozgásfejlődésű, koordinációs zavarral, manipulációs problémák leküzdéséhez is hatékony segítséget nyújt. A konduktív nevelés során tanítjuk, kialakítjuk a minél teljesebb, önállóbb élethez szükséges alapmozdulatokat, funkciókat, az alapvető hely- és helyzetváltoztatásokat, manipulációs készségeket és az önellátáshoz szükséges tevékenységeket. A gyakorlatban a gyermek mindennapi, otthoni fejlesztéséhez mintát nyújtunk, és azt a szülőkkel történő konzultáció során a mindennapi élet helyzeteire vonatkoztatjuk. Nagy hangsúlyt fektetünk a fejlesztésekhez kapcsolódó, szülővel folytatott tanácsadásra, beszélgetésekre. A fejlesztés a szülők és a konduktor együttműködésével, a szülők bevonásával és részvételével valósul meg.
Mozgásfejlesztés
A szomatopedagógiai ellátás, mozgásnevelés feladatai közé tartozik első sorban a mozgásszervi és tartási funkciók helyreállítása, korrekciója, kompenzációja a gyógytorna eszközeivel.
Pedagógiánkban fontos szerepet kap a mindennapos tevékenységre nevelés, önkiszolgálás és eszközhasználat. Az egészségnevelés hozzájárul, hogy a gyermek és családja minél teljesebb életet élhessen.
A szomatopedagógus más szakemberekkel (gyermekneurológus, ortopéd szakorvos, védőnő, pszichológus, gyógytornász) történő folyamatos konzultáció során a szükség szerinti segédeszközhasználat javaslatában és kialakításában is jelentős szerepet játszik. A fejlesztés szerves részét képezi, hogy a mozgássérüléssel kapcsolatban álló kommunikációs problémák motoros feltételeit is javítjuk. A kiegészítő terápiaként alkalmazott TSMT (Tervezett Szenzomotoros tréning), Pfaffenrot- féle szinergetikus reflexterápia valamint Kineziológiai tapasz használata nagyban hozzájárul munkánk sikerességéhez.
Szakembereink
Tóparti Pedagógiai Szakszolgálat
Intézményvezető
Dorotovics Miléna
intézményvezető, tanácsadó szakpszichológus
Kollégáink
Bartyik Katalin
Fülöp Krisztina
Bóta Eszter
Tőgl Ferencné
Vincze Ildikó
Intézményi dokumentumok
Megtekinthető, letölthető dokumentumok
Utolsó frissítés: 2025.06.03.